четвъртък, 21 април 2016 г.

Кашкавалени мъфини с изненада / Spinach and quail eggs cheese muffins



Майка ми е именичка тази седмица и иска - не иска, както стара българска традиция повелява (на имен ден не се кани) - ще посреща гости. Помоли ме да й предложа (а бе, помоли ме да отида и да го сготвя, ама аз се направих на разсеяна) някое вкусно и бързо предястие, което да сервира на гостите. Веднага се сетих за любимия на всички любители на сирена и кашкавали - кашкавал на фурна, но този път реших да го завъртя по-така.



От Герма бяха така любезни да ми изпратят една кошница с техни продукти преди дни и аз реших, че това ще е идеалната рецепта да ги оползотворя, пък и да поекспериментирам малко. В тази рецепта се използват почти всичките им изпратени от тях продукти, което пък за мен е плюс, тъй като, като един истински дегустатор, искам да опитвам нови неща и да си давам мнението. 


Продуктите им не ме разочароваха нито с качество (то се вижда), нито с вкус (за това ще трябва да ми се доверите, докато не ги опитате сами :)

Най-интересната част за мен от кошницата бяха пъдпъдъчените яйца, с които съм готвила много малко пъти. Знам обаче, че те са много богати на различни витамини, желязо, магнезии и др, като са полезни за лечение на анемия, диабет и гастрит. Полезните им качества не спират до тук, но бяха достатъчни да ме убедят, че трябва да ги включа задължително в предястието. 


Така се роди идеята за тези симпатични мини-тортички от запечен кашкавал с изненада. В някои от тях скрих обвито в спанак сварено пъдпъдъчено яйце, а в други малък чери домат.


Гарнирах ги с крем от крема сирене и бита сметана и мога да ви кажа, че се получи нещо наистина невероятно вкусно. 

Но ето и рецептата:
200 г кашкавал Герма
200 г краве сирене Герма
65 г масло Герма
4 бр яйца
6 бр. пъдпъдъчени яйца Герма
5 бр. чери домати
1 1/2 ч.ч. прясно мляко
1 ч.ч. брашно
1 ч.ч. спанак
черен пипер
галета

За украса:
1 ч.ч. сметана за разбиване
100 г крема сирене
(подправки по желание)

1 ч.ч. = 200 мл


Тъй като в нета има много и различни рецепти за кашкавал на фурна, не съм сигурна кой е първоизточникът й. Пропорциите са почти навсякъде еднакви, като може да използвате само кашкавал или различно съотношение на кашкавал и сирене. Може да ползвате както прясно, така и кисело мляко,  както и различно количество брашно.  Ето аз как направих моята смес.

Рендосах кашкавала и сиренето в купа, а в друга купа разбих яйцата с две трети от брашното. Другата част сложих при кашкавала и сиренето, така че да им попречи да се слепят на голяма топка. После смесих двете купи и прибавих прясно мляко на око, както и леко разтопеното около 50 г масло. Подправям с черен пипер и заделям на страна.


Пускам фурната да загрява на 180 градуса и си подготвям тавичката, в която ще пека. При мен форма за мъфини, като намаслявам и поръсвам с галета. разпределям сместа по формичките, като при мен излязоха 11 бройки. 
В центъра на всяко поставям оваляно в брашно чери доматче или обвито в спанак пъдпъдъчено яйце.
Второто напрaвих като предварително сварените и обелени яйчица обвих в накълцан на ситно спанак. Използвaх замразен, тъй като имах вече във фризера - след като го размразих и изстисках от течност, го задуших за няколко секунди в една чаена лъжица от маслото. След това остaвих да се охлади и обвих яйцата. Сложих в хладилника съвсем за кратко, така че маслото дa стегне и да се задържи "обвивката"

                       

Пекох "кашкавалките" около 25 минути, до получаването на златист цвят (и невъобразимо изкушаващо ухание :))


След това украсих с разбита сметана, в смес със солено крема сирене. Може да подправите с някакви други подправки по желание. декорираме с магданоз, чери домати, още сварени яйца, маслини или други вкусни и пъстри идейки :)


Надявам се предложението ми да ви допада, а с наближаващите празници със сигурност ще имате повод да ги поднесете и на трапезата. И преди да ви пожелая чудесен и усмихнат четвъртък, от сега ви подсказвам, че утре ще ви представя една невероятна, изкусителна и тематична за Великден торта, която ще ви накара да се влюбите...така че не бързайте с диетите все още :) 
До утре, приятели!:) 

***

 П.П. Гласуването за наградите на Блоговодител е в разгара си и ще се радвам да получа вашата подкрепа в следните категории, в които съм номинирана.  


 Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 


8 коментара:

  1. Красота и вкусотии! Честити вкусни подаръци, Люска! Оползотворяването им е просто прекрасно!:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Катенце! Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  2. Браво, Люси! Разкошна рецепта!
    Поздравления, момиче хубаво! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Днес опитах кашкавала на Герма, защото ми хареса опаковката му и ми беше интересно дали ще ми допадне. Още с първата хапка разбрах, че повече няма да повторя тази грешка и да си купя от Герма. Вкусът беше наистина неприятен. Да не говорим за мекотата му. Дори когато се сготви, кашкавала оставя кофти вкус.

    Като препоръчваш продукти с лош вкус и качество, аз лично се съмнявам в качеството на мнението ти. Не си правиш добра услуга.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Уважавам личното мнение, затова бих искала да се уважава и моето. Аз използвах продуктите сготвени, а не в суров вид, и както се вижда се запекоха не само добре, но самите кексчета бяха раздадени на доста хора, като от никой не получих оплаквания - ясно е, е мнението ти е по-скоро въпрос на вкус. Освен това, никъде не съм казвал, че това са най-качествените, добри или любими мои продукти. Добре знам да боравя с думите и мога да застана зад своите и това е, че продуктите бяха достатъчно добри, че да мога да създам тези вкусни и добре изглеждащи мъфини. Но ако въпреки това си намираш оправдание да се съмняваш в позицията ми и мнението ми, то тогава и аз се съмнявам как не изразяваш същото в блоговете на всички останали блогъри, които представиха и готвиха с продуктите?!
      Самата аз не съм насърчавала покупката, не ми се плаща,нито съм задължена да правя реклама. Но когато сготвя нещо и то се хареса от хората, имам пълното спокойствие да споделя резултата.

      Изтриване
  4. Здравей Люси много съм боса в готвенето та каква е тази смегана за украсата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Аз ползвам течна сметана за разбиване, но без подсладител, а натурална. Може да ползваш различни марки, животинска или раститетлна. Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...